Tuesday, May 20, 2008

Nieuwe aanwinsten

Ik heb er liggen over dromen de laatste tijd, het kopen van strips, ze lezen, de covers aanraken, ze klasseren in mijn Mylibrary, het opzoeken van edities,.... aaaah! Zoete Morpheus!
Uiteindelijk heb ik dan maar mijn dromen in daden omgezet.

Gekocht:




Een Crumb. Een soortement verzamelalbum van verhalen door de grrotmeester uit de jaren zeventig en tachtig. Met coverontwerp van Peter Pontiac. Een vertaling, ja, maar een goéde vertaling.















For the sake of completeness: Sam 10. 'Aan de Grond ' Een veel te drukke plot, en het lijkt wat haastwerk van Bosschaert. Misschien ben ik verwend.













Aaaah; eindelijk: 'De tweede kus, deel drie: Hanne.' Het langverwachte slotstuk van de trilogie. Charmerend naïef getekend. Mooi edoch lichtjes voorspelbaar einde. Conz kent zijn werk. Oh, ja, blijf weg van de expo rond deze strip in het stripmuseum. Geldverspilling.











Ythaq 4: 'de schaduw van Khengis'. De reeks wordt al eens minachtend het kleine broertje van Lanfeust genoemd, maar zolang de grote broer niets van zich laat horen is het aangenaam lezen in deze s-f-er.

Ook lang op gewacht: 'Zilveren maan boven Providence: 2. God bij de wortel". Of ik heb het verhaal te snel gelezen (gretig, gretig), of het verhaal gaat gebogen onder teveel etherisch gezwam, maar ik heb mijn twijfels over dit album. Misschien valt het beter mee bij de tweede lezing.










Ook wou ik deze schattige Biebel kopen , maar Patrick deed hem mij cadeau wegens al die sluikreclame die ik voor zijn winkel maak.

Thuis bleek hij echter al in mijn catalogus te zitten, maar niet in de boekenkast! Heb ik hem ooit toegevoegd in jeugdige overmoed, was ik dronken? Ik weet het niet.
Dit bleek echter niet de enige fout in de catalogus te zijn, want onderstaande strip die rondslingerde in het salon (en waarvan ik pertinent zeker weet dat ik hem al een jaar heb. De strip, niet het salon!) bleek er niet in te zitten!


Bon, wat geklik en gesleep later hebben we dus een catalogus die iets meer de waarheid benadert. Maar denk eraan, een afbeelding van de waarheid kan nooit de waarheid zijn, want het is een perceptie van de waarheid. Wat zijn we weer diepzinnig deze ochtend...







1 comment:

Anonymous said...

Die strip van Biebel hebben we als kind gehad, ik vermoed dat hij op zolder ligt.

MMM dikke fout, dubbele strips kopen, zal ik dan diene van op zolder houden :-)