Thursday, May 22, 2008

en nog nieuwere aanwinsten!


"Zullen we even de stad ingaan, schat ? Benjamin heeft nieuwe t-shirts en shorts nodig."




"Tuurlijk schat. Zeg, ik spring ook effe De Slegte binnen, ik denk dat ze zich hersteld hebben van mijn laatste strooptocht."




"Zucht. Ik zie je dan straks... verslaafde zot...."




Strippies!




Uit de Classix reeks, waarvan ik al reeds "Cyrano" bezat (zie hier en hier), een eerste druk, in puike staat, buiten een macabere ontdekking op de eerste pagina: "In Memoriam, Johan 2007". Spijtig genoeg is deze strip niet echt goed. Ik denk niet dat ik de reeks ga verder zetten want niet voor niets heeft de Standaard uitgeverij deze reeks stopgezet. Spijtig dat ze het niveau van Cyrano nergens halen, en ik zal u zeggen hoe dat dat komt in 2 woorden: Ken Broeders. Waarom ik hem dan wel kocht? Omdat ik hardleers ben, daarom.











"Kinderstrips?" hoor ik u vragen. Wel ja, ik ben hoogst gecharmeerd door de tekenstijl, heel zwierig en hoogst expressief. Niet genoeg om veel geld aan de strips te geven, maar genoeg om ze te redden van een lot als verscheurd en beklad exemplaar in de speelkoffer van een of andere koter. Het helpt ook dat hij in goede staat was, buiten wat doordrukken van kribbels op de kaft, een eerste druk was en dat ik al deel drie had.













En zoals steeds, I saved the best for last: een in perfecte staat verkerende eerste druk van het eerste deel van wat misschien wel eens de meest gedetailleerde explosie van geweld en motoronderdeeltjes zou kunnen zijn: Hard Boiled. Getekend door Geof Darrow, geschreven door Frank Miller. Who could ask for anything more?

1 comment:

Anonymous said...

Hoop je misschien dat De Slegte je verslaving ook gaat sponsoren zoals Koeritsa. Vergeet het jong, 't zijn hollanders. Het staat zelf op hjun oato's NL (Niks lossen)