Sunday, September 24, 2006

Zum Arbeit!

Niet veel mensen weten dat de succesvolle TV-serie "Het eiland" geen fictie is, maar gebaseerd op veel van mijn collega's. Ik presenteer er u eentje van.

Zum Arbeit ook tegen het oprukkende fascisme in Vlaanderen. Het lijkt alsof de affiches van het Blok (het is en blijft hetzelfde smerig blok, laat u niks wijsmaken) overal uit de grond schieten, en ik ben nog steeds oprecht verontwaardigd als ik er een zie. Ik heb zelfs even met het plan gelopen om elk bord door middel van een stevige ketting en mijn wagen uit de grond te gaan sleuren, doch soit.

Vandaag heb ik mijn "Nie wieder Fascismus, Stop Vlaams Blok"-affiche aan de venster gehangen. Ik kan ze mooi op 't twalet laten hangen, maar het is tijd voor profilering. Ik hou me meestal ver van politiek, maar genoeg is genoeg. Nie wieder Fascismus! Onze kinderen zullen er ons dankbaar voor zijn.

3 comments:

Zimbob said...

Mooie tekening. Het lijkt alsof het weekendje photoshop al vruchten begint af te werpen. De grap zelf begrijp ik niet zo goed, maar dat ligt waarschijnlijk aan die 20 trappisten gisteren op Flikkendag. Blijven publiceren maatje.

Lebbercherrie said...

Hey medeblogger,

het grapje is eigenlijk simpel: geen sociaal contact tussen 9 en 16 uur. Zo heb je er hier veel rondlopen.

Heb toch nog veel vragen rond photoshop; bijvoorbeeld: hoe een fade-out van een kleur naar een andere kleur plaatsen, en hoe plaats je dat watermerk?

Thanks. Gij ook blijven publiceren he maatje.

Zimbob said...

Een fade-out... bedoel je zo'n colour gradient... (de tool onder het emmertje).
Wat dat watermerk betreft: plaats een andere laag bovenop je tekening en vul daar tekst in. Speel dan met de opacity en voeg de lagen samen. Tip: doe "save as", anders is je echte toon naar de zak.